Kosola Oy rekommenderar Datagorillas samtalstjänst till företag som vill skapa bättre resultat

Kosola Oy är en grossist för byggmaterial som verkar i Kaarinas Piispanristi. Företaget importerar kemikalier till byggsidan och tillverkningsindustrin, såsom limmassor, fogmassa och uretanskum, samt säljer arbetsskydd, skyddsskor och handskar för många olika användningsområden.

Samarbetet med Datagorilla inleddes hösten 2023, då företagets vd Jussi Kosola ville öka försäljningssiffrorna och ville testa om Datagorillas bokföringstjänst skulle ge önskat resultat.

Möten arrangerades med tonvikt på kvalitet och noggrant utvalda 1-2 per vecka, där upp till 40 % av mötena hamnade som kunder till företaget.

– Buukkauspalvelu fungerade förvånansvärt bra, även om vi inte hade någon tidigare erfarenhet av en liknande tjänst, säger Kosola.

Dessutom köpte Kosola Oy en lista över Finlands största industriföretag av Datagorilla, vilket också visade sig vara ett givande beslut.

”Listan var värd varenda krona, för med den har vi växt bra nätverk och vidarebefordrat många erbjudanden”, fortsätter Kosola.

Hur fungerar bokningstjänsten?

I början av projektet gav Kosola Oy Datagorilla en lista med information som man hoppas kunna samla in från företag när de arrangerar möten. När mötet var bokat skickade Datagorilla Kosola nödvändig information och bakgrundsinformation om företaget. Så han behövde inte göra något bakgrundsarbete själv innan han träffade en ny potentiell kund, eftersom Datagorilla samlade in all nödvändig information åt honom i förväg.
Enligt Kosola har det bästa med samarbetet varit öppenhet och effektiv kommunikation. Företaget planerar att använda Datagorillas tjänster även i framtiden, när verksamheten växer.

När samarbetet inleddes var Kosola Oy:s mål att öka försäljningen och få nya kunder.

”Förverkligandet av målen motsvarade förväntningarna mycket väl”, säger Kosola.